24 Ocak 2012 Salı

'İstanbul Hakkında Her Şey'

 Alışverişe çıktığım her sefer mutlaka kitapçılara uğrar bir kaç kitap alırım.Fotoğrafcılık kursumun bitmesiyle,fotografla ilgili kitaplar alıyorum en çok şu sıralar..Reyonlarda dolaşırken, gözüm 'İSTANBUL HAKKINDA HER ŞEY' isimli kitaba takıldı bu kez..Ayaküstü inceledim..Daha ilk sayfalarında büyüsüne kapıldım..Ve tabii ki satın aldım.
    Ödüllü gezgin ve Türk tarihçisi Saffet Emre Tonguc ile İngiliz seyahat yazarı Pat Yale tarafından yazılan kitap tam 650 sayfa..İstanbul'un bilinmeyen,gözden kaçmış güzelliklerini anlatıyor..Çeşitli öneriler,çok güzel ayrıntılar var..
     Ben tadına vara vara okurken,uygulamaya da geçtim aynı zamanda.Yazarın tavsiyesiyle ilk işim bir müze kart çıkartmak oldu.İlk durağımsa kitap doğrultusunda Topkapı Sarayı..Sarayda dolaşırken de elimde bu kitap vardı.Hiç bir satırı atlamadan,özümseyerek dolaştım,hafızama kaydettim her bir ayrıntıyı..
Siz de İstanbul'u hakkıyla yaşamaya ne dersiniz..Ben,mutlaka ve mutlaka kütüphanenizin baş köşesinde yer alması gereken bir kitap  diyorum ..
Yazar hakkında :
      GEZGİN VE TÜRK TARİHÇİSİ SAFFET EMRE TONGUÇ
Saffet Emre Tonguç, 1966 yılında doğdu. Şişli Terakki Lisesini bitiren Tonguç, İşletme okuma hayaliyle Boğaziçi Üniversitesi'ne girdi. Turizm ve Otel yöneticiliği, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile Osmanlı Sosyal Tarihi bölümlerinden mezun olan Tonguç, Viyana Ekonomi Üniversitesi'nde işletme üzerine iki yıl doktora çalışması yaptı.        
1987 yılında turizm bölümü öğrencisiyken profesyonel rehberliğe adım atan Tonguç, gerek mesleki gerek şahsi ilgisinden dolayı 112 ülkeye seyahat etti.       
Hürriyet Gazetesi'nin seyahat ekinde ve Voyager dergisinde okuyucularla buluşan Tonguç'un yazdıkları yurt dışında Conde Nast Traveler, Travel and Leisure, National Geographic ve Lonely Planet gibi yayınlarda yer aldı. Mayıs 2007'de ''Türkiye'de Görülmesi Gereken 101 yer kitabı piyasaya çıkan Tonguç, 2005 ve 2009 yıllarında Rotary Kulübü tarafından ''Meslek Üstün Hizmet Ödülü''ne layık görüldü.        
''Yılın Gezi Yazarı'' olarak ödüllendirilen Tonguç, 2007'de ''Beyaz Kristal yarışmasında'' Turizm Yazarlığı ödülü aldı. SKAL Kulübü tarafından ''Türkiye'nin En iyi Profesyonel Rehberi'' seçilen Tonguç, ''Avrupa'da Görülecek 101 Yer'' isimli dördüncü kitabıyla '' Yılın En İyi Kitabı'' ödülünü kazandı.

Hiç yorum yok: